Lajcsi szelet


Ajánld ismerőseidnek!




A tészta hozzávalói:
2 ek kakaópor
2 ek méz
2 db tojás
20 dkg cukor
7,5 dkg vaj
40 dkg finomliszt
2 kk. szódabikarbóna

A krém hozzávalói:
60 gr puncs pudingpor
10 dkg cukor
4,5 dl tej
Rum vagy rumaroma ízlés szerint
15 dkg vaj
60 gr vaníliás pudingpor
4,5 dl tej
10 dkg cukor
15 dkg vaj
1 tk. vanília aroma

A tetejére:
15 dkg csokoládé
1 ek. olaj



Elkészítés:
A kakaóport,mézet,tojásokat,cukrot simára kevertem,majd vízgőz felett a vajjal együtt besűrűsödésig kevertem.
Vízgőzről levéve hozzákevertem a szódabikarbónával elkevert lisztet.
Cipót formáztam belőle,majd 3 részre osztottam.
Tepsi nagyságúra nyújtottam.(25×40 cm)
A tepsi hátoldalát vajjal lekentem és a lapokat egymás után,200 fokra melegített sütőben, 8-10 perc alatt kisütöttem.




A krém készítés:
A puncs pudingport a cukorral,tejjel felfőztem.
Amikor kihűlt, rum aromával ízesítve a vajjal habosra kevertem.
A vaníliás pudingport a cukorral,tejjel felfőztem,majd kihűtöttem.
A vajjal habosra kevertem,vanília aromával ízesítettem +-ba.
A tészta lapokat megtöltöttem,először a puncsos krémet kentem rá,befedtem a középső lappal,vaníliás krémet tettem rá ,majd a 3. lappal fedtem be.
A csokoládét az olajjal mikróban felolvasztottam,elkevertem simára és a tészta tetejére öntöttem