Szivárvány kalács


Ajánld ismerőseidnek!



Hozzávalók a tésztához:

1 kg liszt
5 evőkanál porcukor
1 teáskanál só
kb. 6-7 dl tej
3 db tojás
6 dkg élesztő
1,5 dl ét olaj

A kakaós részbe:
2 evőkanál kakaópor

A rózsaszínhez:
1 csomag puncs ízű pudingpor

A világos tésztába:
1 csomag vaníliás cukor






Elkészítés:

A tészta hozzávalóiból kelt tésztát dagasztunk: az élesztőt 1 mokkáskanál cukorral és 1 dl langyos tejjel összekeverjük és felfuttatjuk. Egy tálba szitáljuk a lisztet, a többi hozzávalót hozzáadjuk, a megkelt élesztőt is. Jól kidolgozzuk.

A tésztát 3 részre vesszük. Az egyik részbe a vaníliás cukrot, a másikba a kakaóport, a harmadikba a puncs ízű pudingot tesszük. Mindhárom tésztát jól kidolgozzuk, külön edényben kelesztjük meg.



A megkelt tésztákat átgyúrjuk, mindhárom cipót 3 felé vesszük. Így lesz 9 kicsi bucink. Kisodorjuk egyenként, a sárga részt lekenjük étolajjal, ráfektetjük a barnát, olajjal ezt lekenjük, majd rátesszük a rózsaszínű lapot. Feltekerjük, majd mindháromnál így járunk el. Utoljára marad, hogy összefonjuk. Én mindhárom tekercset középen félbevágtam, így lett 6 db, a kezemmel kinyújtottam, tehát az elejét és a végét megfogtam és húztam rajta tepsi nagyságúra. 3-3 rudat összefontam.

Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, 50 fokon 20 percet kelesztjük a sütőben, majd 180 fokon tűpróbáig sütjük.
   
Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t is



Forrás:  Konyhamánia Edit Módra (Vass Lászlóné Edit) receptje