Marlenka

Ajánld ismerőseidnek!





Tészta:
100 g vaj
2 evőkanál méz
250 g cukor
1 kiskanál ecet
1evőkanál szódabikarbóna
2 tojás
700 g finomliszt

Krém hozzávalói:
Krém:
300 g vaj
3 tubus cukrozott sűrített tej/170 g)
150 g darált sótlan mogyoró
1/2 dl brandy




Elkészítés:
Összekeverjük a szódát és az ecetet.
Erre egy magasabb edényt használjunk,
mert hab képződik a tetején.
Egy edényben kikeverjük a vajat, mézet és a
cukrot, majd hozzáadjuk az ecetes szódát, és tovább keverjük.
A keveréket
lángra tesszük és állandó keverés mellett 2 tojást adunk hozzá, és
addig keverjük, míg habos nem lesz a színe és a keverékünk, meg nem barnul.
Akkor azonnal levesszük a tűzről.
Kicsit hagyjuk hűlni és hozzáadjuk a 700 g
lisztet és az így kapott tésztát jól kidolgozzuk.
A tésztát 6
cipócskára osztjuk, egyenként élelmiszerfóliába csomagoljuk, letakarjuk és
egy órát meleg helyen állni hagyjuk.
Egy óra múlva mindegyik cipócskát
palacsinta
formára (kb. a vastagságát jelöli ezzel) sodrunk és 190°C fokra melegített
sütőben kb. 4 perc alatt megsütjük.
Figyeljünk rá, hogy meg ne égjen, mert
gyorsan sül.
Megjegyzés:(a tészta keményedik a méz miatt,minden nyújtásnál a cipókat egy pillanatra be tettem a mikróba.
Kissé langyos lett és így könnyen kinyújtható.
A sűrített tejet dobozostól 3 órán át főzzük úgy, hogy teljesen el legyen
lepve vízzel.
(Én egy csavaros tetejű üvegben karamellizáltam a sűrítettt tejet,mivel tubusosat tudtam venni.
Hideg vízbe tettem az üveget,a csavaros teteje alá ért a víz és tartalék lángon 3 óra hosszat lassan elkészült,jól besűrűsödött.)
Kihangsúlyozza, hogy a 3 órát nagyon fontos betartani./A vizet pótoljuk rajta)
Utána a
dobozt kihűtjük így a doboz belsejében a sűrített tej barna színű kása
sűrűségű anyaggá válik.
Ezt kiborítjuk egy tálba és a vajjal addig mixeljük,
míg egy homogén anyagot nem kapunk.
Ekkor belekeverhetjük a nem kötelező
anyagokat - mogyoró, konyak - majd ezzel a keverékkel megtöltjük a megsült
tortalapokat.
A megsült lapok széleit levágva reszelünk, amit tetszés szerint
ízesíthetünk (összekeverhetünk) dióval ,mogyoróval,esetleg kakaóval.
A krém fantasztikus lett, darált mogyorót és konyakot is tettem hozzá.
A lapokat töltés előtt lekentem brandyvel.
A tetejére a csokoládét az étolajjal felolvasztottam és bevontam vele.
A lereszelt,felaprított széleket a darált mogyoróval összekevertem és a csokoládéra hintettem.
Tepsi mérete:
22×34 cm 

Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t is


      f         MEGOSZTÁS A FACEBOOKON      

Forrás:  Konyhamánia Edit Módra (Vass Lászlóné Edit) receptje