Savarin (Rum-baba!)

Ajánld ismerőseidnek!



 
 


Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
2 evőkanál cukor
3 dkg élesztő
1 dl étolaj
2 dl tej
3 db tojás
1 csipet só

A sziruphoz:
3 liter víz
60 dkg cukor
1 rumaroma
a töltéshez,díszítéshez:
1 liter habtejszín





Elkészítés:
A tejet meglangyosítottam, a sót és cukrot feloldjuk benne és az élesztőt felfuttatjuk rajt.
A lisztet egy kelesztő tálba töltöttem, ráütöttem a tojásokat, és hozzáöntöttem az élesztős tejet és az étolajat. Fakanállal, jól kikevertem, lefedtem és langyos helyen a duplájára kelesztettem.

A muffin formákat kivajaztam és liszteztem.
12 db golyót formáztam.
A kis kosarakba helyeztem.
Hagytam kelni a formákban 15 percet.
Előmelegített sütőben 175 C°-on pirosra sütöttem kb. 25 perc alatt.
A sziruphoz feltesszük forrni a vizet a cukorral és a rumaromával.
Miután kihűlt ,a kosárkákat bele eresztjük a szirupba ,hogy jól magába szívja a szirupot.
Aztán ketté vágjuk,ha kell még,akkor öntünk rá a szirupból,a lényeg az,hogy tocsogjon a szirupban,mert különben száraz lesz.
Egy éjszakára kint hagyjuk a hűvösön,hogy jól kiszáradjanak,magába szívja a szirupot.

Egy liter tejszínt kemény habbá verünk és töltjük,majd díszítjük. 

Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t is


      f         MEGOSZTÁS A FACEBOOKON      


Forrás:  Konyhamánia Edit Módra (Vass Lászlóné Edit) receptje