Fagyi szelet


Ajánld ismerőseidnek!





 

Tészta hozzávalói:

4 tojás

20 dkg cukor
30 dkg liszt 
1 csomag puncs pudingpor
1 csomag sütőpor
1 csipet só
6 evőkanál víz

Krém hozzávalói:

3 tojássárga
3 evőkanál liszt
2,5 dl tej
25 dkg margarin
15 dkg porcukor
2 vaníliás cukor

Díszítés:

2 dl tejszín habbá verve (habfixálóval)
ízlés szerint kakaópor vagy csokireszelék





A lisztet, pudingport és a sütőport szárazon összekevertem.A tojásfehérjékből csipet sóval kemény habot vertem. A tojások sárgáit jól felhabosítottam a cukorral és a vízzel - a víbze belenyomtam néhány szem meggyet, hogy erősebb legyen a piskóta színe(nem lett!). A tojáshabot apránként hozzádolgoztam a tojássárgás masszához, és sütőpapírral bélelt 20x30 centis tepsibe símítottam a tésztát. Előmelegített 180 fokos sütőben kb.20 perc alatt megsütöttem.
Míg sült, elkészítettem a krémet.
A tojássárgákból, lisztből, tejből sűrű krémet főzütem. Míg hűlt kikevertem habosra a porcukorral és vaníliás cukorral a margarint, majd kanalanként beledolgoztam a margarinba a már csak langyos pudingot. A krémmel megkentem a piskótalapot.Hűtőbe tettem. Pár óra múlva kemény habbá vertem egy zacskó állati eredetű habtejszínt 1 evőkanál porcukorral, és a habot a sütemény tetejére símítottam.
A receptet Zsuzsánál találtam - nagyon szépen köszönöm!
Nekem akadt vele némi problémám.....mivel a receptben a tepsi méret nem volt megadva, a 20x30-as tepsiben nagyon vastag lett a piskóta, ezért a tetejét levágtam - jó lett tálas desszertbe!😜 . Másik problémám hogy nekem nem lett a piskóta színe szép rózsaszín, de ez sem zavart különösebben. Még annyit megjegyzek, hogy nekem a tésztája kicsit édesnek tünt, kevesebb cukor is elég lehet bele.  


      f         MEGOSZTÁS A FACEBOOKON      


Forrás:  Konyhamánia Edit Módra (Vass Lászlóné Edit) receptje