Rigó Jancsi torta


Ajánld ismerőseidnek!






24 cm-es formához:
Hozzávalók:
4 db tojás
4 ek. hideg víz
20 dkg porcukor
18 dkg liszt
2 dkg kakaópor
1 vaníliás cukor
1 tk. sütőpor
1 ek. étolaj

A krém hozzávalói:
7,5 dl Meggle cukrászhab(édesített)
5 dkg kakaópor
10 dkg csokoládé
½ dl víz,1 ek zselatin

A tetejére,oldalára:
30 dkg csokoládé + 2 ek étolaj

A díszítéshez:
1,5 dl Meggle cukrászhab (édesített)
a tortalap lekenéséhez:

3 ek baracklekvár

A tortalap készítés:
A tojásokat ketté választjuk.
A fehérjéket a hideg vízzel jól felverjük,apránként adjuk hozzá a cukrokat ,kemény habbá verjük.
A lisztet a kakaóporral,sütőporral összekeverjük.
A cukros kemény habhoz hozzá keverjük a tojás sárgákat,majd az étolajat és a kakaóval ,sütőporral elkevert lisztet.
A torta forma alját szilikonos sütőpapírral béleltem,az oldalát margarinnal kentem le.
A tészta masszát 2 részre osztottam és 2 lapot sütöttem belőle.





Krém készítés:
A tejszínt kemény habbá vertem,hozzá adtam a kakaóport és az olvasztott csokoládét.
A zselatint langyos vízben feloldottam és a krémhez csurgattam,majd tovább vertem.

Megjegyzés:
Utólag írva,a zselatin el is maradhat,mert a krém állaga elég masszív volt.
Legközelebb nem teszek hozzá zselatint.
A torta lapok teteje kerültek alulra,mert egyenesebbek voltak így.
Mindkét karikát baracklekvárral lekentem.
Az egyik lapot a torta forma aljára tettem,ráhalmoztam a krémet.
Befedtem a 2. lappal és hűtőbe tettem egy órára.
Ezután a torta karikát levettem róla.
A csokoládét az étolajjal mikróban felolvasztottam és a tortát bevontam vele.
A tejszínt felvertem és díszítettem.  
Forrás:  Konyhamánia Edit Módra (Vass Lászlóné Edit)