Tejszínes, joghurtos-csokis krémes

Ajánld ismerőseidnek!





Hozzávalók a piskótához (20×30 cm-es tepsihez)
6 db tojás
6 ek. cukor
6 ek. finomliszt
1 késhegynyi sütőpor
A csokis krémhez:
1 csg. csokoládés pudingpor
10 dkg csokoládé
2,5 dl tej
4 ek. cukor
0,5 dl víz
1 ek. zselatin
1 dl habtejszín

A rózsaszín krémhez:
1 db epres pudingpor
2,5 dl tej
4 ek. cukor
120 gramm meggyes joghurt
0,5 dl víz
1 ek. zselatin
1 dl habtejszín

A lapok lekenéséhez:
70 ml tej és 20 ml rumaroma keveréke

A bevonathoz:
10 dkg csokoládé
1 ek. étolaj
Díszítő cukor



Elkészítése:
A piskóta készítése:
A tojásokat ketté választom.
A fehérjéket a cukorral kemény habbá vertem,egyenként hozzá adtam a tojás sárgákat és végül fakanállal hozzá kevertem a sütőporral elkevert lisztet.
A tepsit szilikonos sütőpapírral béleltem.
A masszát 3 részre osztottam,majd egyenként kisütöttem a lapokat.(180 fok,10 perc)
A csokoládés krém készítése:
A pudingport a tejjel,cukorral simára kevertem,majd felfőztem,az apróra tördelt csokoládét is hozzá kevertem és kihűtöttem.
A tejszínt kemény habbá vertem.
A zselatint a vízben beáztattam,langyosra melegítettem,feloldottam.
A kihűlt csokoládés krémhez csurgattam,összekevertem,a tejszínnel lazítottam.
Hűtőbe tettem a lapok betöltéséig.
A rózsaszínű krém készítése:
Az epres pudingport a cukorral,tejjel simára kevertem,felfőztem,majd kihűtöttem.
Ezután hozzá kevertem a meggyes joghurtot.
A tejszínt kemény habbá vertem.
A zselatint a vízben beáztattam,langyosra melegítettem,feloldottam.
A joghurtos krémhez kevertem a zselatint,majd a tejszínt.
Hűtőbe tettem.
A piskóta lapokat rumos tejjel ,egy ecset segítségével lekentem.
A rózsaszín krémet ,a csokoládés krémet külön habzsákba szedtem és átlósan a lapokra csíkokat nyomtam úgy,hogy 1 rózsaszín,egy csokoládés.
A felső lapra rózsaszínű krém került.
A csokoládét egy evőkanál olajjal felolvasztottam a mikróban és a krém tetejére tettem.
Ehető rózsaszínű díszítő cukrot szórtam rá.
Hűtőbe tettem pár órára ,a süteményre merőlegesen szeleteljük .
Jó étvágyat hozzá,nagyon finom!


Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t is


      f         MEGOSZTÁS A FACEBOOKON      


Forrás:  Konyhamánia Edit Módra (Vass Lászlóné Edit) receptje