Tarkedli/talkedli vagy cseh fánk

Ajánld ismerőseidnek!







Hozzávalók (20 db-hoz):
30 dkg finomliszt
2 dkg élesztő
2 ek cukor
3 ,5 dl langyos tej
1 db tojás
1 kis csipet só
2 ek olvasztott vaj
1 vaníliás cukor

A sütéshez:
kevés olvasztott zsír vagy olaj a sütéshez
Tálaláshoz.
porcukor ízlés szerint

házi baracklekvár ízlés szerint

Elkészítés:

Az élesztőt langyos ,cukros tejben felfuttatjuk.
A lisztet tálba szitáljuk, közepébe mélyedést készítünk ,a sóval,cukrokkal elkeverjük.
A megkelt élesztőt hozzá adjuk,valamint az olvasztott vajat,a tojást és a megmaradt langyos tejjel kézi habverővel kikeverjük.
Egy papírtörlőt tettem a tetejére,radiátorra állítottam.
¼ órát hagytam pihenni.
Tarkedli sütő hiányában,nagy teflon serpenyőben sütöttem ki.
4-5 kis halmot merítettem egy kisebb merítőkanállal a tésztából.
A serpenyőt étolajjal kentem ki.
1-1 percet sütöttem mindkét felét.
Nagyon finom ,gyenge lett.
Házi baracklekvárral,porcukorral meghintve tálaltam.
2 darabot összeragasztottam a lekvárral.
Jó étvágyat kívánok hozzá!


Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t is

      f         MEGOSZTÁS A FACEBOOKON      

Forrás:  Konyhamánia Edit Módra (Vass Lászlóné Edit) receptje