JULIANNA SZELET



Ajánld ismerőseidnek!






 


  Tészta: mákos-kókuszos 2x

4 tojás
4 evőkanál kristálycukor
6 evőkanál meleg víz
2 evőkanál kávé
4 evőkanál finomliszt
1 teáskanál sütőpor
100 g egész mák
100 g kókusz
Krém:

600 ml tej
7 evőkanál gríz/búza dara/
70 g porcukor
250 g vaj/margarin
2 evőkanál eperlekvár
2 evőkanál szilvapálinka házi
Teteje:

200 g fehér csoki
ízlés szerint 1 és fél csomag háztartási keksz
100 ml eperlekvár






A lapokhoz a tojást cukorral kihabosítom. Hozzáadom a vizet és a kávét. A lisztet, sütőport elkeverem és hozzászitálom. Most malomból rendeltem a lisztet, és sokkal finomabb és fehérebb. Majd hozzákeverem felváltva a egész mákot és a kókuszt is. A tepsit sütőpapírral bélelem, tésztát beleöntöm. A sütőt 180° C-ra melegítem és sütöttem 10 perc. majd hagyom hűlni a rácson.

A tejben elkeverem a grízt/búza darát/es sűrű pépet főzök belőle. Hideg vízben kihűtöm. A vajat porcukorral kihabosítom, majd hozzákanalazom a kihűlt pépet és hozzáadom a eperlekvárt és kihabosítom. A lekvártól rózsaszín lett a krém. Végül hozzáadom a szilvapálinkát, mert a mákhoz legjobban illik. A krémet 2 egyforma részre osztom, és keveset teszek el belőle a díszítéshez. A első lapot tálcára helyezem es megkenem forró eperlekvárral.

Majd rákenem a krém első felét és ráhelyezem a másik lapot. Ezt is megkenem forró lekvárral és rákenem a krém másik felét. A eredeti receptben a krémre helyeztek ostyalapot. Mivel hogy a ostya nem igen tartja meg a sütemény tetejét, és háztartási kekszet tettem rá. De ennek sem hiszek, mert a csokimáz alá egy stabil lap szükséges. Úgy oldottam meg, hogy még sütöttem 2 tojásból lapot.

A utolsó lapot ráhelyezem és a hűtőbe rakom dermedni a süteményt. Majd mikor megdermedt, lenyomatom és a hűtőben hagyom másnapig. Majd elkészítem a csokimázat, ráöntöm a sütire, és ismét a hűtőbe helyezem. Majd szeletelem forró vizes késsel. Jó étvágyat kívánok hozzá.

Izabella Ráczová receptje.