Mézes puszi

Ajánld ismerőseidnek!





Hozzávalók:
10 dkg margarin
3 db közepes tojás,ha kicsi akkor 4 db
55 dkg finomliszt
15 dkg langyos,olvasztott méz
20 g szódabikarbóna
25 dkg porcukor
1 kk i tört fahéj
1 kk tört szegfűszeg
vagy 1 ek mézeskalács fűszer
A bevonathoz:
3 tojás fehérje
24 dkg porcukor
10 dkg olvasztott csokoládé
3 kocka fehér csokoládé




Elkészítés:
Sütés előtti napon állítjuk össze a tésztát!
Az olvasztott mézet a porcukorral,margarinnal,tojásokkal habosra keverjük.
A lisztet a fűszerekkel,szódaporral elkeverjük.
Egy tálba tesszük és a kikevert masszával összegyúrjuk.
Folpacba csomagoljuk és hűtőbe tesszük egy éjszakára.
Másnap ,enyhén lisztezett deszkán finoman átgyúrjuk.
4 részbe vágjuk.
Egyenként hosszú rudakat sodrunk,majd kb 1.5 centiméterenként átvágjuk.
Minden darabból diónyi nagyságú gombócokat formázunk.
3 nagy sütőlemezt sütőpapírral befedjük.
A kis golyókat rátesszük,ujjunkkal benyomjuk egy kicsit ellapítjuk.
3 cm távolságra tesszük,mivel sütés közben térfogató megnő.
A többi rudakkal is így járunk el.
190 fokra melegített sütőben 15 perc alatt megsütjük.
A talpa világos legyen,a teteje csaknem még puha,de már kivehető a sütőből.
Ha túl sütjük,akkor kemény lesz.
Ebből az adagból 80 db puszi sült ki.
¼ részét csokoládéval vontam be. a többit cukormázzal.
A fehérjéket a porcukorral kézi mixerrel jó sűrűre kevertem,majd vízgőzre téve jól felvertem.
A kihűlt mézeseket egy nagy tálba tettem ,a cukormázat ráöntöttem.
Egy fakanállal jót átforgattam úgy,hogy a sütemény teteje és az alja is mázas legyen.
Ezután egyenként rácsra tettem.
Kb 5 óra alatt megszáradt.
Selyempapírral rétegezve dobozba tettem.
Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t is


      f         MEGOSZTÁS A FACEBOOKON      

Forrás:  https://www.facebook.com/konyhamania.edit.modra