Méteres kalács



Ajánld ismerőseidnek!



  Hozzávalók 2 db őzgerinc formához(28 cm)
5 tojás
25 dkg cukor
1 dl étolaj
1 dl langyos víz
25 dkg liszt
1 csg sütőpor
2 ek. kakaó + 1k langyos víz

A krémhez:
25 dkg margarin
15 dkg porcukor
4 ek. rum
2 puncsízű pudingpor
7 dl tej

A bevonathoz:
20 dkg csokoládé
3 ek étolaj


 
Elkészítés:
Az egész tojásokat a cukorral ,gépi habverővel 10 perc alatt habosra keverjük.
Fokozatosan hozzá adjuk az étolajat,a langyos vizet .
A lisztet a sütőporral elvegyítjük,majd egy fakanállal apránként hozzá keverjük.

Az őzgerinc formákat vastagon kikenjük margarinnal,megszórjuk liszttel.
A tészta felét az egyik forma ¾ részéig töltjük.
A megmaradt tésztához keverjük a kakaóport és az 1 ek vizet.
Ezt a másik formába töltjük.
180 fokra melegített sütőben 30 perc alatt megsütjük.
A tésztát kihűtjük.

Krém készítés:
A tejjel elkeverjük a pudingport,a cukrot és felfőzzük,majd kihűtjük.
A margarinnal,rummal vagy rumaromával kihabosítjuk.
A két színű tésztát felszeljük a bordák mellett,a puncsos krémmel szeletenként krémezzük.
Egy sárga tészta,puncsos krém,barna tészta,krém stb.
Az oldalát és a tetejét is lekentem a krémmel.
Mikróban felolvasztottam a csokoládét az étolajjal és bevontam vele a süteményt.
Hűtőbe tettem pár órára és forró vízben mártott késsel,rézsútosan szeleteltem fel.
Jó étvágyat kívánok hozzá! –

Forrás:  Konyhamánia Edit Módra (Vass Lászlóné Edit) receptje