Diabetikus habos túrós süti



Ajánld ismerőseidnek!




 


  Tészta hozzávalói:
6 tojás
6 evőkanál Ch csökkentett liszt
fél csomag gluténmentes sütőpor
4 evőkanál xilit
2 evőkanál natúr kakaópor
0,5 dl napraforgó olaj

A tojásokat szétválasztottam. A liszbe belekevertem a sütőport és a kakaóport. A tojásfehérjékből az egyharmad mennyiségű xilittel kemény habot vertem. A maradék xilittel kikevertem a tojássárgákat, beleöntöttem az olajat is, majd felváltva hozzákevertem a kakaós lisztet és a tojáshabot. Sütőpapírral bélelt 32x22 centiméteres belméretű tepsibe öntöttem a masszát, és 180 fokosra előmelegített sütőben 25 perc alatt megsütöttem. Tűpróbát végeztem! A papírt lehúztam róla és rácson kihűtöttem.

Krém hozzávalói:
fél liter tej
80 gramm gluténmentes vaníliapuding por
4 csapott evőkanál xilit

25 dkg vaj

50 dkg túró
4 csapott evőkanál xilitpor

1 kisüveg diabetikus sárgabarack lekvár

5 dl habtejszín
5 evőkanál xilitpor
2 kiszacskó habfix






Először a tejben a szokásos módon sűrűre főztem a pudingot, majd kicsit hűlni hagytam, de még melegen elkevertem benne a vajat. Vigyázzunk, ezt csak vajjal lehet, aki vaj helyett margarinnal készíti, az csak miután teljesen kihűlt a puding, akkor keverje össze, mert a felolvasztott margarin nem hűlik vissza szilárdra.
A túrót is kikevertem a xilittel, majd a margarinos pudinggal alaposan összekevertem.
A teljesen kihűlt piskótalapra rákentem egy réteg (cukor és tartósítószer mentes) baracklekvárt, és erre simítottam a túrós-pudingos krémet. A többi lekvárt a krém tetejére kentem, így került egy éjszakára a hűtőbe.
Reggel a tejszínhabot 5 csapott evőkanál xilitporral és 2 kis habfixálóval kemény habbá vertem, és a lekváros réteg tetejére si mítottam. (általában 1 deci tejszínhez 1 evőkanál cukrot, vagy xilitet használunk).

Készítés közben

Tortafésűvel kicsit megborzoltam és 1 teáskanál natúr kakaóporral meghintettem.
Ferenc napra sütöttem a férjem barátjának.




Forrás:  Konyhamánia Edit Módra (Vass Lászlóné Edit) receptje