Vadas zsemlegombóccal



Ajánld ismerőseidnek!




 


  Hozzávalók:
1 kg marhahús
50 dkg sárgarépa 
20 dkg fehérrépa
1 nagy fej vöröshagyma 
2 db babérlevél 
10-15 szem egész bors ,
só 
mustár
10 dkg cukor 
10 dkg füstölt szalonna apróra vágva,zsírjára pirítva
3 dl tejföl 

A zsemlegombóchoz:
4 db zsemle vagy kenyér pirítva,majd felkockázva
kb 40 dkg liszt 
petrezselyemzöld
4 db tojás
3 dl tej





Elkészítés:
A hússzeleteket sóztam,borsoztam,lisztbe mártottam,forró olajban hirtelen kisütöttem.
Papír szalvétára szedtem,lecsepegtettem.
A szelet húsokat egy nagyobb lábasba tettem.
A megtisztított sárgarépát, fehérrépát, felszeletelt vöröshagymát , babérlevelet, egész borsot és ízlés szerint sót ,szalonnát,mustárt,citrom levét rárakom a húsra, majd ráöntök kb 1 liternyi vizet és felteszem főni.
Az egészet addig főzöm, amíg a hús meg nem puhul.
A közben elfőtt vizet pótlom.
A megpuhult húsokat kiszedem,a babérleveleket és a bors szemeket is.
A zöldségről leszűröm a levet és félreteszem.
A zöldségeket botmixerrel összeturmixolom, közben pedig olajon karamelizálok kb 10 dkg-nyi cukrot.
Ha a cukor megbarnult, ráöntöm a zöldségturmixot, kicsit összeforralom és elkeverek benne 2 evőkanálnyi lisztet, majd felengedem a félretett lével.
Jól összeforralom az egészet és a végén, egy nagy pohár tejfölt elkészítek habarásnak kicsi liszttel és a mártáshoz keverem.
Mikor elkezd forrni együtt, akkor teszem ismét bele a feldarabolt húsokat.
Ha kell,akkor még ízesítem.
Közben elkészítem mellé a zsemlegombócot, melyhez a zsemlét felkockázom és megpirítom.
A többi hozzávalóból nokedli tésztát készítek és beleteszem a zsemlekockákat, valamint a felaprított zöldség zöldet.
Forró vízben főzöm ki a gombócokat.




      f         MEGOSZTÁS A FACEBOOKON    
Forrás:  Konyhamánia Edit Módra (Vass Lászlóné Edit) receptje