Lambada szelet



Ajánld ismerőseidnek!


  Hozzávalók a tésztához:

4 egész tojás
20 dkg cukor
4 evőkanál víz
12,5 dkg liszt
1 tk. sütőpor
2 ek. kakaópor

A krémhez:

25 dkg margarin
20 dkg porcukor(vagy ízlés szerinti mennyiségben)
2 csg. vaníliás pudingpor
5,5 dl tej

Mázhoz:
10 dkg csokoládé
1 ek. étolaj
6 dkg fehér csokoládé
1 tk étolaj

Elkészítése:

Az egész tojásokat a cukorral ,7-8 perc alatt elektromos keverővel jó habosra kikeverjük.
Ez után hozzá keverjük apránként a vizet és a sütőporral elkevert lisztet.
23×34 cm-es tepsit sütőpapírral kibélelünk,majd a tészta 3/4 részét bele tesszük.
Az 1/4 részhez hozzá keverjük a kakaóport és a sárga tésztára csepegtetjük.
180 fokra melegített sütőben megsütjük.


A krém készítése:

A vanília pudingport a cukorral,2 dl tejjel simára keverünk,majd a többi tejet hozzá adva sűrűre felfőzzük,majd kihűtjük.

A margarint kihabosítjuk és a kihűlt pudingos krémmel habosra keverjük.
A kihűlt piskótát két felé vágjuk és a 2/3 rész krémet rákenjük,rátesszük a másik lapot és a megmaradt krémet rákenjük.
A csokoládét az étolajjal mikróban felolvasztottam,simára kevertem és a krémre csurgattam.
A tálcán lévő süteményt egy kissé ,a kezemmel rázogattam,ütögettem és így a csokoládé egyenletesen került a krémre.
A fehér csokoládét is az étolajjal felolvasztjuk és csíkokban a sötét csokoládéra folyatjuk egy kis kanál segítségével.
Egy fogpiszkálóval a fehér csokoládét a barna csokiba huzigáljuk.

Forrás:  Konyhamánia Edit Módra (Vass Lászlóné Edit) receptje