Lajcsi szelet


Ajánld ismerőseidnek!





 

A tészta hozzávalói:
3 ek kakaópor
3 ek méz
2 db tojás
25 dkg cukor
2 dl étolaj
1 dl tej
70 dkg finomliszt
1 kk. szódabikarbóna pici citromlében felfuttatva

A krém hozzávalói:

1 puncs pudingpor
10 dkg cukor
3 dl tej
Rum vagy rumaroma ízlés szerint
15 dkg Ráma margarin
1 vaníliás pudingpor
3 dl tej
10 dkg cukor
12,5 dkg Ráma margarin
1 tk. vanília aroma

A tetejére:

15 dkg csokoládé
1 ek. olaj

Elkészítés:
A kakaóport,mézet,tojásokat,cukrot simára kevertem,majd egy lábasban tűz felett az étolajjal együtt felmelegítettem,míg a cukor el nem olvadt.(kb 10 perc)
Tűzről levéve hozzákevertem a citromlében felfuttatott szódabikarbónát és a lisztet.
Cipót formáztam belőle,majd 3 részre osztottam.
Tepsi nagyságúra nyújtottam.
A tepsi hátoldalát vajjal lekentem és a lapokat egymás után,200 fokra melegített sütőben, 8-10 perc alatt kisütöttem.
A krém készítés:
A puncs pudingport a cukorral,tejjel felfőztem.
Amikor kihűlt, rum aromával ízesítve a margarinnal habosra kevertem.
A vaníliás pudingport a cukorral,tejjel felfőztem,majd kihűtöttem.

A margarinnal habosra kevertem.
A tészta lapokat megtöltöttem,először a vaníliás krémet kentem rá,befedtem a középső lappal,puncsos krémet tettem rá ,majd a 3. lappal fedtem be.
A csokoládét az olajjal mikróban felolvasztottam,elkevertem simára és a tészta tetejére öntöttem.
Hűtőbe tesszük és másnap szeleteljük.


Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t is

      f         MEGOSZTÁS A FACEBOOKON      

Forrás:  Konyhamánia Edit Módra (Vass Lászlóné Edit) receptje