Paprikajancsi szelet

Ajánld ismerőseidnek!





 


Hozzávalók 
A tésztához: 3x
4 db tojás
4 ek kristály cukor
3 ek finom liszt
1 tk sütőpor
2 ek reszelt csoki

A párizsi krémhez:
200 g fehér csoki
250 g mascarpone
4 ek eper dzsem
2 csomag hosszú piskóta

A párizsi csokihoz:
750 ml tejszín
300 g keserű csoki

A csoki öntethez:
200 g keserű csoki
1 ek tejföl
1 ek étolaj

Elkészítés 
60 perc.

Sütök 4 tojásból háromszor lapot. Tojást és a cukrot kihabosítom. A lisztet és a sütőport összekeverem és hozzá szitálom a tojásos alaphoz. Majd lassan belekeverem.
Végül hozzá adom a reszelt csokit. A tepsit sütőpapírral bélelem ki a tésztát beöntöm és elsimítom. A sütőt 180 C melegítem ki és sül 10 perc. Addig még sül a első lap elkészítem a tésztát a második lapra és ugyan úgy a harmadikra is.
A lapokat hagyom hűlni a rácson.
A barna párizsi csokit előkészítem egy nappal hamarabb. A tejszínben elolvasztom a csokit és berakom éjszakára a hűtőbe. Majd másnap kihabosítom és 3 részre osztom. Ismét berakom a hűtőbe.
A fehér krémhez a fehér csokit pára felett olvasztottam. Mikor kihűlt hozzá kerevetem a mascarpone vajat és újból beraktam a hűtőbe.
Most összeállítom a sütit. A alsó lapot lekentem forró eper dzsemmel.
Majd a dzsemre rákentem a barna krémet. A barna krémre rátettem a másik lapot.
A másik lapot megkentem forró dzsemmel és rákentem a fehér csokis krémet.

A fehér krémre rárakatom sorban a eperszörpbe mártva a piskótákat. Még megcsepegtettem a felmaradt eper dzsemmel.

A piskótára rákentem a barna krém másik részét.
És befedtem az utolsó lappal.
A sütit lenyomtam és éjszakára beraktam na hűtőbe.
A harmadik része a barna krémnek a díszítésre van, azért ott marad a hűtőbe.

Másnap elkészítem a csoki öntetet és ráöntöm a sütire.
Ismét berakom a hűtőbe.
Mikor a csoki megdermed, felszeletelem forró késsel és majd csak utána díszítem habzsákban helyezett barna és fehér csokival. Nem szükséges már így is nagyon finom.

Jó étvágyat kívánok hozzá. Nem csak szép és érdekes süti de finom is. 

Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t is

      f         MEGOSZTÁS A FACEBOOKON      
Forrás:  Konyhamánia Edit Módra (Vass Lászlóné Edit) receptje