Dobos szelet


Ajánld ismerőseidnek!





  

Hozzávalók 
20 adag 
A tésztához:
500 g finom liszt
150 g vaj
100 g porcukor
2 db tojás
1 db sárgája
12 g sütőpor
1 késhegynyi szódabikarbóna
2 ek tejföl

A krémhez:
800 ml tej
3 csomag csokis pudingpor
100 g keserű csoki
250 g vaj
200 g porcukor
2 ek konyak

A tetejére a csoki öntethez:
100 g keserű csoki
150 g fehér csoki
1 ek olaj




Elkészítés 

A tészta hozzávalóit dolgozódeszkára raktam. Mindent összegyúrtam és kidolgoztam könnyen nyújtható tésztát.

A kidolgozott tésztát 5 részre mértem szét.

Minden darabot kinyújtottam a tepsi méretre 27x37 cm egyenesen a sütőpapíron. A sütőt 180 C melegítettem ki, a minden lap sült 5 perc. Vigyázni kell, mert a lapnak fehérre kell sülni.

Még hűltek a lapok, elkészítettem a krémet. A tejben elkevertem a pudingokat és sűrű pépet főztem belőle.

Még melegbe beletörtem a csokit, és kevertem olvadásig, majd a pudingot hagytam hűlni.

Addig a vajat cukorral kihabosítottam.

Majd hozzá kanalaztam a kihűlt pudingot és hozzáadtam a konyakot és kihabosítottam.

A krémet 4 részre osztottam és a hűtőbe raktam dermedni.

Mikor megdermedt a krém, megtöltöttem vele az összes lapokat. Ráraktam 3 kg lisztet és éjszakára hűtőbe raktam. Másnap leöntöttem csoki öntettel és újból beraktam a hűtőbe.

Szeleteltem forró késsel. Jó étvágyat kívánok hozzá

Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t is

      f         MEGOSZTÁS A FACEBOOKON      
Forrás:  Konyhamánia Edit Módra (Vass Lászlóné Edit) receptje