Nescafés szelet

Ajánld ismerőseidnek!







Hozzávalók a tésztához:
35 dkg dúrvára vágott pirított dió
6 tojásfehérje
35 dkg porcukor
1 csg. vaníliás cukor
6 ek. liszt

A krémhez:
6 tojássárgája
4 ek. cukor
1 dl erős nescafé
2 ek liszt
20 dkg vaj
2,5 dl habtejszín
A tetejére:
10 dkg olvasztott csokoládé
1 ek étolaj
15 fél dió
1 ek kristálycukor

Elkészítése:
A tojásfehérjét habbá verjük,apránként hozzá tesszük a porcukrot és gőz felett tovább verjük elektromos habverővel.
A végén bele tesszük a vaníliás cukrot,a lisztet és a diót is.
Egy tepsi hátlapjára zsírpapírt vágunk( 20×30 cm-eset),megkenjük olajjal,megszórjuk liszttel és a tészta felét rásimítjuk.180 fok,15 perc
Ugyanígy sütjük meg a másik tésztalapot is.
Amikor kisült ,még melegen nyúljuk be késsel a tészta és a papír közé és válasszuk le a papírt!





A krém készítése:
A krémhez a tojás sárgákat kikeverjük a cukorral.
Bele teszünk két kanál lisztet és a kávét,majd összefőzzük.
Amikor kihűlt,kanalanként tegyük a krémet a vajhoz és jól habosítsuk ki!
A tejszínt kemény habbá verjük és kanalanként a krémhez keverjük.
A krém 2/3 részével megkenjük a lapot és a másik lappal befedjük.
Az 1/3 krémet rásimítjuk.
A csokoládét az étolajjal felolvasztjuk,majd a krémre csurgatjuk,szépen elsimítjuk.
A kristálycukrot egy serpenyőben felolvasztottam,a dió szemeket bele forgattam,jó aranybarna lett.
Egy zsírral lekent tányérra tettem,amikor kihűlt aprítógépben aprítottam.
a csokoládéra szórtam.
5-6 órát legalább pihentetjük vagy másnap szeleteljük.

Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t is

      f         MEGOSZTÁS A FACEBOOKON      
Forrás:  Konyhamánia Edit Módra (Vass Lászlóné Edit) receptje