Édes mázas leveles stangli


Ajánld ismerőseidnek!







Mindenre jó leveles tészta hozzávalói:
30 dkg finomliszt
25 dkg margarin
6 ek hideg víz
1 ek ecet
Továbbá:
1 db közepes méretű tojásfehérje

12 dkg átszitált porcukor

1 evőkanál átszűrt, pikáns házi sárgabaracklekvár
A leveles tészta készítés:
A hozzávalókat összegyúrjuk,pár órára a hűtőbe tesszük.





Elkészítés:

A pihentetett tésztát kinyújtom 2-3 mm-re.

Nagyon éles, széles pengéjű késsel szabályos, 5 X 2 cm-es apró téglalapokra vagdosom a tésztát úgy, hogy az egész alá egy sütőpapírt helyezek, amit igyekszem nem szétaprítani.
Az így kapott téglalapokat a fagyasztóba tettem,míg elkészítettem rá a szép,fényes habot.

A tojásfehérjét gépi habverővel verni kezdem, majd a robotgép folyamatos üzemmódja mellett adagolom hozzá a cukrot, és addig keverem, amíg szép fényes és krémszerűen sűrű állagú lesz.
Az én baracklekvárom,már eredetileg rostmentesen készült,így nem kellett átpasszíroznom.
Akinek rostos van,azt egy sűrű szövésű szűrőn passzírozza át.
Majd egy kicsi nylon zacskóba tettem,leheletnyi pici lyukat vágtam rá.

A behűtött tésztalapokra kanalazom a fehérjehabot és egy kenőkés segítségével egyenletesen eloszlatom a tetején a teljes mennyiséget.
A sárgabaracklekvárból egymástól kb. 1 cm-re vékony csíkokat húzok az ismét egységes nagy téglalapnak látszó tészta hosszanti oldalával párhuzamosan. 
Egy fogpiszkáló segítségével a lekvárvonalakat merőlegesen is összekötöm szinte ugyanekkora távolságban, így alakul ki a jellegzetes mintázat, ami majd a sütőben, a magas hőmérséklet hatására utat talál magának az emelkedő fehérjehabban.
Két nagy tepsit sütőpapírral befedtem.
Egyenként átemeltem egy széles késsel a kis sütiket úgy,hogy 1 cm legyen közöttük.
180 fokra melegített sütőben 25 perc alatt megsütöttem.
54 db süti lett ebből az adagból.
1 hétig eltartható jól záródó dobozban.
Sütés közben a tetejét letakartam alufóliával.
Nagyon finom,könnyű,ropogós,látványos aprósüti

      f         MEGOSZTÁS A FACEBOOKON      
Forrás:  Konyhamánia Edit Módra (Vass Lászlóné Edit) receptje