Kakaós-vaníliás linzer


Ajánld ismerőseidnek!







Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
20 dkg kristálycukor
2 csg vaníliás cukor
25 dkg vaj
1 csg sütőpor
2 db tojás
1 ek tejföl
2 ek kakaópor
1 mk őrölt fahéj
1 ek vágott mogyoró
Az összeragasztáshoz:
20 dkg baracklekvár




Elkészítés:
A lisztet,a cukrokat,a sütőport összekeverjük.
Hozzá adjuk a tojásokat és a vajat.
Összegyúrjuk,ha nem állna össze 1 ek tejfölt adjunk hozzá.
/én,hozzá adtam a tejfölt is/
A tésztát elfelezzük,egyik rész marad világos,a másik részbe tesszük a fahéjat és a kakaóport.
Jól összegyúrjuk.
Hűtőbe tesszük 1 órára piheni.
2 mm-re szaggatjuk tetszőleges formákkal.
A tésztákat elfeleztem.
a kakaós tészta egyik részét telt formákra szaggattam.
A másik felét kisebb formával szúrtam ki.
Erre került a vágott mogyoró.
A fehér tésztát is elfeleztem,fele telt,másik része lyukas.
A kakaós tészta tetejét egy kenőtollal lekenjük vékonyan tejjel és szórunk rá aprított mogyorót.
180 fokra melegített sütőben,sütőpapírral fedett tepsikre rakosgatjuk és 7-8 perc alatt kisütjük.
4 tepsi linzer lett.
Egyik résznél a világos telt,rá baracklekvár,majd a kakaós mogyorós karikával fedtem be.
Utána a másik adagnál fordítva,itt meggy lekvár került a két linzer közé.
Vaníliás a teteje,amit csokival csurgattam le. 

      f         MEGOSZTÁS A FACEBOOKON      
Forrás:  Konyhamánia Edit Módra (Vass Lászlóné Edit) receptje