DALMÁT KRÉMES


Ajánld ismerőseidnek!




Hozzávalók a tésztához:
24×39 cm-es tepsi
4 db tojásfehérje
10 dkg porcukor
10 dkg darált dió
6 dkg finomliszt
1 mk sütőpor
1 csipet só

A tetejére:
5 dkg mazsola
5 dkg dúrvára vágott dió
1 dl tej
1 fiola rumaroma


A krémhez:
1 csg vaníliás pudingpor
3 dl tej
3 ek cukor
4 dl Meggle cukrászhab




Elkészítés:

A tejet a rumaromával elkevertem és egy tálba tettem.
A mazsolát bele szórtam ,hogy egy kissé megázzon,duzzadjon.
A tojásfehérjét egy csipet sóval elkezdjük felverni,majd a cukorral kemény habbá verjük.
A diót,lisztet,sütőport elkeverjük és a tojáshabba forgatjuk.
A tészta masszát ketté vettem,felét a szilikonos sütőpapírral bélelt tepsiben egyenletesen elkentem és 170 fokra melegített sütőben 10-12 perc alatt megsütöttem.
A másik fele tésztát is elsimítottam a tepsiben,erre szórta a mazsolát és az aprított diót.
170 fokon megsütöttem 14 perc alatt.
Kicsit hagytam mind két tésztalapot hűlni,azután húztam róla le a papírt.

A krém készítés:
A pudingport a tejjel,cukorral elkevertem és felfőztem.
Hagytam kihűlni.
A tejszínt kemény habbá vertem.
2 kanál habtejszínnel elkezdtem keverni a pudingot,majd apránként adagoltam hozzá a keményre vert tejszínhabot.
Jó habosra kikevertem.
Az alsó lapot egy tálcára helyeztem,a krémet rásimítottam és diós-mazsolás tésztalappal befedtem.
3-4 órát hagytam állni a hűtőben,majd szeleteltem.
Enyhén porcukorral a tetejét megszórtam.
Jó étvágyat kívánok a finomságos sütihez