Dióhabos lekváros linzer



Ajánld ismerőseidnek!




  30 dkg liszt
20 dkg margarin
10 dkg porcukor
6 gramm sütőpor
1 db tojás sárgája
2 ek citromlé

A habhoz:
2 tojás fehérje
5 dkg porcukor
3 ek baracklekvár
10 dkg darált dió

A hab közepére:
1 kk baracklekvár




Elkészítés:
A tészta hozzávalóit összegyúrjuk.
Fagyasztóba tettem 15 percre.
Ezután 3 mm-re nyújtottam,cakkos szaggatóval kiszúrtam.
Egy nagy lemez tepsit befedtem sütőpapírral és rásorakoztattam.

A hab készítés:
A tojásfehérjét a cukorral kemény habbá vertem,majd a lekvárral tovább vertem és a darált diót hozzá kevertem.
20 db cakkos linzerre tettem ügy,hogy teljesen ne fedje a linzer alapot,mert sütés közben terül a hab.
A közepére egy kk lekvárt pöttyintettem.
180 fokra melegített sütőben 15 perc alatt kisütöttem.
A megmaradt tésztából sima linzer karikákat sütöttem,fele lyukas .
Ebből is 20 db,vagyis 10 db lekvárral összeragasztott linzer készült.
a sima linzereket holnap töltöm fel. –

Forrás:  Konyhamánia Edit Módra (Vass Lászlóné Edit) receptje