Tápiósági húzott rétes


Ajánld ismerőseidnek!



Hozzávalók:
50 dkg finomliszt BL55
3,75 dl langyos sós víz

A töltelékhez:
A káposztás töltelékhez:
60 dkg reszelt káposzta
só ízlés szerint
őrölt bors ízlés szerint
1 ek kristálycukor
1 ek zsír
2 dl tejföl

almás töltelékhez:
50 dkg párolt,reszelt alma
őrölt fahéj
méz
1,5 dl tejföl

A túrós töltelékhez:
50 dkg túró
2 dl tejföl
ízlés szerint cukor
1 vaníliás cukor

a káposztás töltelékhez:
60 dkg reszelt káposzta
só ízlés szerint
őrölt bors ízlés szerint
1 ek kristálycukor
1 ek zsír
2 dl tejföl

A töltelék készítés:
A túró töltelék hozzávalóit összekevertem,a réteslapot olajjal lekentem,elszórtan megszórtam töltelékkel és tejföllel,majd a terítő segítségével felsodortam.

Az almás töltelék készítése:
A reszelt almát mézzel,őrölt fahéjjal fedő alatt puhára pároltam.
A káposztás töltelék készítés:
A káposztát a cukorral, sóval, borssal zsíron alacsony lángon készre pároljuk. Majd a kihűlt káposztát a két rúdba elfelezzük.
A káposztás tésztalapot fele tejföllel meglocsoljuk,majd a fele tölteléket is rászórjuk,majd feltekerjük.
Tepsibe helyezzük.

A rétes tészta készítés:
A lisztet kimérjük,átszitáljuk.
Egy teáskanál sót teszünk a langyos vízbe,jól elkeverjük benne.
A liszthez apránként adjuk a sós vizet.
Kezünkkel elmorzsoljuk,mintha vajjal morzsolnánk a lisztet.
Addig adagoljuk,míg jó rétes tészta állagú nem lesz.
Hólyagosra,simára kidolgozzuk.
Meleg olvasztott zsírral lekenjük a tetejét.
Jó 20 percet pihentetjük.
Ezután 3 részre vágjuk.
Egy nagy terítőt liszttel meghintjük és kihúzzuk a tésztánkat.
A végeit elszedjük mind a 3 kihúzott rétesnek.
Ezt is összeállítjuk,pihentetjük.
Ezt is kihúzzuk.
A réteslapot olvasztott zsírral ,majd tejföllel meglocsoltam,a tölteléket elszórtam rajta.
A hosszabbik felétől haladva a terítő segítségével felgöngyölítettem.
Olvasztott zsírral kent tepsibe tettem a rudakat.
Tejföllel lekentem és 180 fokra melegített sütőben 25-30 perc alatt megsütöttem.
Jó étvágyat hozzá!

      f         MEGOSZTÁS A FACEBOOKON   

Forrás:  Konyhamánia Edit Módra (Vass Lászlóné Edit) receptje