Csokoládés szelet

Ajánld ismerőseidnek!






Hozzávalók 
20 adag
A tésztához (2x):
4 db tojás
4 ek kristálycukor
4 ek liszt
12 g sütőpor
1 ek holland kakaó

Párizsi csokoládé:
500 ml tejszín 36 %-os
200 g barnacsoki
A piskóta mártogatáshoz:
100 ml. forró víz
3 ek cappuccino por

A krémhez:
500 ml tej
80 g vanília pudingpor
250 g vaj
150 g porcukor
2 ek konyak
4 ek eperdzsem
240 g babapiskóta kerek

Elkészítés 
60 perc
Előtte való nap elkészítem a párizsi csokit.A tejszínbe beletöröm a barna csokit. Felteszem olvadni állandó keveréssel.

Mikor kezd forrni és egyet rottyan ki kapcsolom alatta a gázt és hagyom teljesen kihűlni. Majd berakom a hűtőbe legalább 12 órára.

A tojásokat cukorral habosra keverem.

A lisztet, sütőporral és a kakaóval összevegyítem és beleszitálom a tojásos alaphoz, és lassú mozdulatokkal bele keverem a tésztába. Én mindig 3 x rra szoktam bele keverni.

A sütőt 180 C melegítem ki. Tepsit sütőpapírral béleltem ki és beleöntöttem a tésztát és szépen eligazítom, hogy egyenes legyen. Még sül az első lap, elkészítem a másik lapnak a tésztáját. Sajnos itt kihagytam a kakaót, így hát már akkor kevertem bele a kakaót, mikor már a tepsiben volt a tészta. Sült 10 percig.




Tejben elkevertem a pudingport és sűrű pépet főztem belőle. A cukrot vajjal habosra kevertem, majd kis adagokban hozzá adom a kihűlt pudingot. Végül hozzákeverem a konyakot is.

A krémet kétfelé osztom. Az elsőt felhasználom a süti összerakáshoz, a másik felét pedig berakom a hűtőbe, mert a süti tetejére fogom rákenni.

Az első lapot megkenem forró eperdzsemmel.

A dzsemre rákenem a krém első felét.

Elkészítem a cappuccino öntetet és a piskótákat belemártom és ráhelyezem a krémre.

A párizsi csokit robotgéppel kihabosítom és rákenem a piskótákra. A párizsi csokiból hagyok keveset a süti díszítésére is.

És befedem a másik lappal. Berakom a sütit éjszakára a hűtőbe.

Másnap a süti tetejére rákenem a eltett krém másik felét.

Forró késsel fölszeletelem a sütit és díszítem a tetejét párizsi csokival a cukrászzsákból. Jó étvágyat kívánok.



Ha tetszett, akkor nyomj egy like-t is